DJI Osmo Mobile 2- pytania i odpowiedzi
Czy Osmo Mobile 2 jest w stanie utrzymać każdy telefon?
Osmo Mobile 2 jest przystosowany do telefonów, które mają od 58,6 do 84,8 mm szerokości oraz do 8,4 mm grubości. Jest to zatem większość telefonów dostępnych obecnie na rynku, od iPhone’a SE do iPhone’a 6s Plus i telefonów z Androidem o podobnych wymiarach. Proszę zwrócić uwagę, że różnego rodzaju akcesoria przymocowane do twojego telefonu mogą wpływać na kompatybilność z gimbalem. Wszelkie czynniki związane z kształtem, takie jak przyciski boczne, również należy wziąć pod uwagę.
Jak uruchomić Osmo Mobile 2 po raz pierwszy?
- Krok 1: Najpierw upewnij się, że OM2 został odpowiednio naładowany poprzez połączenie go kablem do ładowania z portem micro USB znajdującym się po prawej stronie Osmo Mobile 2. Jeśli poziom baterii jest niski, Osmo Mobile 2 nie uruchomi się.
- Krok 2: Zamontuj telefon na gimbalu Osmo Mobile 2 i ustaw równowagę.
- Krok 3: Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania przez trzy sekundy, aby uruchomić Osmo Mobile 2. Włącz aplikację DJI GO i wybierz Osmo Mobile 2. Postępuj zgodnie z instrukcjami w aplikacji, aby dokończyć łączenie z Bluetooth, rejestrację oraz aktywację.
Czy mój smartfon musi spełniać jakiekolwiek wymagania sprzętowe jeśli chcę używać Osmo Mobile 2?
Osmo Mobile 2 wykorzystuje Bluetooth 4.0 aby łączyć się z telefonem. Mimo, że Bluetooth 4.0 stało się standardem w obecnych telefonach, sugerujemy sprawdzić ich kompatybilność w tym zakresie, ponownie sprawdzając specyfikacje Twojego telefonu.
W jaki sposób mogę zmienić pozycję montażową telefonu?
Wyciąg telefon z uchwytu na telefon. Poluzuj gałkę zamknięcia uchwytu (Holder Lock), następnie zastosuj się do podanych wskazówek i obróć uchwyt na telefon o 90 stopni, aby ustawić orientację poziomą lub pionową. Dokręć gałkę Holder Lock i ponownie zamontuj swój telefon.
Jak mogę się przełączać pomiędzy trybem SmoothTrack a trybem Lock?
Przy włączonym gimbalu Osmo Mobile 2 jednokrotnie naciśnij spust, dzięki czemu będziesz mógł przełączać się pomiędzy trybem SmoothTrack a trybem Lock. W trybie SmoothTrack, Osmo Mobile 2 będzie płynnie podążał za ruchem Twojej ręki, aby ograniczyć niezamierzone drgania.
Jak wycentrować Osmo Mobile 2?
Upewnij się, że gimbal jest włączony i pracuje normalnie. Następnie szybko naciśnij spust dwa razy, aby wycentrować gimbala.
Jak mogę sie przełączyć pomiędzy przednią i tylną kamerą?
Przy włączonym Osmo Mobile 2 połączonym z Bluetooth, szybko naciśnij spust trzy razy, aby przełączyć się pomiędzy przednią i tylnią kamerą.
W jaki sposób zrobić zbliżenia przy pomocy Osmo Mobile 2?
Do Osmo Mobile 2 został dodany nowy suwak zbliżenia po jego lewej stronie, abyś mógł swobodnie przybliżać lub oddalać obraz.
Czy mogę użyć auto kalibracji przy orientacji pionowej?
Nie.
Czy mogę użyć funkcji ActiveTrack, Timelapse i Pano przy orientacji pionowej?
Tak.
Jak mogę uruchomić funkcję Active Track?
Dotknij ikony pomiaru w dolnej, lewej części aplikacji, aby przełączyć się na tryb ActiveTrack. Zaznacz przedmiot na ekranie, by go śledzić, gdy się porusza.
Czy rozdzielczość przedniej i tylnej kamery wpływa na działanie funkcji ActiveTrack?
Nie. Rozdzielczość kamery nie wpływa na działanie ActiveTrack.
Jakie są różnice pomiędzy Timelapse, Motionlapse i Hyperlapse ?
- Timelapse jest odpowiedni do nagrywania upływającego czasu w stałej scenerii, poprzez zamontowanie Osmo Mobile 2 na statywie lub podstawie.
- Motionlapse pozwala użytkownikom na nagrywanie filmu Timelapse, poprzez ustawienie do pięciu punktów kamery. Ustawiamy np. punkt A oraz punkt B, następnie filmik rozpocznie się w punkcie A i skończy na B.
- Hyperlapse pozwala użytkownikom na nagrywanie wszystkiego, co pojawia się przed kamerą, podczas gdy trzymają oni gimbala w ręce idąc.
Czy mogę ustawić parametry kamery w aplikacji DJI GO?
Tak. Możesz ustawić ręcznie parametry w menu Ustawienia Kamery (Camera Settings). Zauważ, że ta funkcja jest dostępna tylko na urządzeniach z iOS.
Czy mogę ustawić szybkość joysticka?
Tak, możesz wybrać i ustawić wolną, średnią oraz szybką prędkość joysticka w aplikacji.
Czy mogę ustawić rozdzielczość obrazu w aplikacji DJI GO kiedy nagrywam film?
Podczas nagrywania filmu, rozdzielczość obrazu w DJI GO jest ustawiona domyślnie na 720p. Możesz zmienić rozdzielczość obrazu w aplikacji. Jednakże, maksymalna rozdzielczość obrazu zależy od kamery w Twoim telefonie.
Czy ustawienia kamery w aplikacji DJI GO wpływają bezpośrednio na rozdzielczość obrazu mojego telefonu?
Nie.
Czy jest cokolwiek w aplikacji, co powie mi ile pamięci pozostało mi w telefonie na nagranie?
Jeśli korzystasz z iOS, aplikacja powie Ci ile pamięci pozostało na nagranie. Niestety, nie dotyczy to użytkowników Androidów.
Czy mogę używać funkcji Beautify i ActiveTrack podczas transmisji na żywo?
Tak.
Czy mogę transmitować film na żywo poprzez zewnętrzne platformy wideo? Jak?
Tak. Przejdź do Ustawień, Wybierz platformę transmisji na żywo (Choose Live Broadcast Platform), wybierz Niestandardowe opcje i wprowadź link do platformy, aby transmitować wideo na żywo.
Jaka jest różnica pomiędzy trybami Walk i Sport?
Te dwa tryby zostały specjalnie zoptymalizowane, aby ograniczyć różnorodne drgania powstające podczas chodzenia i biegania. Najważniejszą różnica pomiędzy tymi trybami jest prędkość z jaką gimbal śledzi Twoje ruchy. W trybie Sport, gimbal ściśle śledzi Twoje ruchy i jest odpowiedni do nagrywania szybko przemieszczających się obiektów. W trybie Walk, gimbal porusza się wolniej gdy chodzisz.
Czy mogę ręcznie ustawić pomiar, ostrość oraz zbliżenie kiedy nagrywam wideo w trybie Motionlapse?
Nie. Aby zapewnić optymalną jakość obrazu, ręczne ustawianie tych funkcji jest wyłączone, kiedy nagrywane jest wideo w trybie Motionlapse.
Ile punktów mogę ustawić kiedy nagrywam wideo w trybie Motionlapse?
Maksymalnie pięć.
Czy mogę również zapisać oryginalne zdjęcie, gdy używam trybu Panorama?
Tak. Przejdź do Ustawień, naciśnij ikonę Aparat i wybierz uruchomienie lub wyłączenie funkcji zapisujące oryginalne zdjęcia.
Co to jest tryb Pitch Lock?
Ruchy Twoich rąk w osi nachylenia nie wpływają na kierunek kamerowania przy pomocy aparatu w Twoim telefonie.
Gdzie są przechowywane zdjęcia i filmy zrobiony przy pomocy Osmo Mobile 2?
W przypadku użytkowników iOS, będą one przechowywane w DJI GO. W przypadku użytkowników Androidów, możesz zdecydować czy chcesz przechowywać zdjęcia i filmy w telefonie czy na karcie SD.
Czy mogę używać funkcji Beautify do robienia zdjęć i nagrywania filmów?
Możesz używać funkcji Beautify w obydwu przypadkach. Beautify można używać do robienia pojedynczych zdjęć lub zdjęć robionych przy użyciu timera. Funkcja ta może być też użyta podczas nagrywania filmów 720p.
Czy funkcja Beautify jest dostępna zarówno podczas używania przedniej, jak i tylnej kamery?
Tak.
Czy wszystkie funkcje są dostępne dla systemu Android i iOS?
Możliwości nagrywania Osmo Mobile 2 zależą od rodzaju systemu użytego w Twoim telefonie. W konsekwencji, użytkownicy Androidów mogą nie mieć możliwości używania w pełni zoptymalizowanych funkcji Osmo Mobile 2. DJI współpracuje z producentami telefonów z Androidem, aby zapewnić lepszą jakość użytkowania wszystkim posiadaczom Androidów. Dziękujemy za cierpliwość i zrozumienie.
Ile wynosi czas ładowania i żywotność akumulatora w Osmo Mobile 2? Czy mogę wymienić akumulator?
Do pełnego naładowania potrzeba 2 godzin, a żywotność akumulatora wynosi 15 godzin*. Wbudowany akumulator nie może zostać wymieniony.
* W idealnych warunkach, gdy gimbal jest w pełni zbalansowany.
W jaki sposób ładuje się Osmo Mobile 2? Jaki jest maksymalny prąd ładowania dla tego gimbala?
Możesz ładować Osmo Mobile 2 poprzez port micro USB znajdujący się po prawej stronie rączki. Maksymalny prąd ładowania to 2A.
W jaki sposób Osmo Mobile 2 ładuje urządzenie mobilne i pod jakim napięciem?
Osmo Mobile 2 ładuje urządzenia mobilne poprzez port micro USB znajdujący się z tyłu rączki. Gimbal eksportuje napięcie 5V i prąd 1,5A.
Czy mogę używać Osmo Mobile 2 kiedy gimbal ładuje urządzenie mobilne?
Tak.
Skąd wiem, które urządzenie jest moje, kiedy kilka gimbali Osmo Mobile 2 znajduje się w pobliżu mojego telefonu?
Każdy Osmo Mobile 2 otrzymuje unikalny numer seryjny, który znajduje się po lewej stronie uchwytu na telefon. Możesz w łatwy sposób zlokalizować swoje urządzenie poprzez znalezienie numeru seryjnego. Możesz również zmienić nazwę swojego urządzenia w aplikacji DJI GO.
Co należy zrobić gdy chcę połączyć Osmo Mobile 2 z innym telefonem?
Rozłącz poprzedni telefon i wyłącz w nim Bluetooth. Następnie połącz DJI Osmo Mobile 2 z innym smartfonem.
Czy wszystkie akcesoria Osmo są kompatybilne z Osmo Mobile 2?
Nie. Większość akcesoriów Osmo nie jest kompatybilnych z Osmo Mobile 2. Jednakże, Osmo Tripod jest kompatybilny z Osmo Mobile 2 i może zostać zamontowany do niego poprzez nowo zainstalowany otwór mocujący znajdujący się w dolnej części gimbala.
Jaki jest rozmiar otworu mocującego w dolnej części gimbala? Jakie akcesoria do niego pasują?
Otwór mocujący w dolnej części Osmo Mobile 2 to standardowy gwint 1/4 – 20 UNC. Jest kompatybilny z Osmo Mobile 2 Base, Osmo Tripod oraz innymi akcesoriami innych producentów.
Czy mogę przymocować soczewkę zewnętrzną do mojego telefonu, kiedy używam Osmo Mobile 2?
Tak. Jednakże zewnętrzna soczewka może mieć wpływ na równowagę gimbala. Duże, ciężkie soczewki nie są zalecane.